همدردی




متاصفانه شروع به کار وب لاگ اوشگول همراه شد با داغدار شدن جمعی از هموطنانمان از همین جا با داغدارن این حادثه همدردی میکنم اماآن چیزی که حائز اهمیت است اینه که واقعا چرا زلزله ای باقدرت 6.3 ریشتراین همه خرابی و کشته به جای بگذاره طبق اصول مهندسی زلزله زلزلهای با قدرت بین 5 و 6 ریشتر برای ساختمانهای شهری(مهندسی ساز) چندان خطری نداره اما سازه های سست روستایی را میتواند خراب کند و زلزله های بین 6 و7 ریشتر به سازه های شهری (مهندسی ساز) میتواند آسیب بزند اما باعث تخریب نمیشود به زلزله های بالای 7 ریشتر نیز زلزله های مخرب گفته میشود اما واقعا چرا زلزله با قدرت 6.3 ریشتر که در آمریکا باعث تفریح کودکان میشود در ایران قریب به 000 30 نفر کشته بر جای میگذارد شاید دلیل را در فقر مالی دیکته شده توسط نظام بتوان جستجو کرد که توان هر گونه ساخت وساز مناسب را از مردم گرفته است هیچ وقت  فراموش نمیکنم سخنان استاد درس مهندسی زلزله را که همواره میگفت : اگر تهران زلزله با قدرت بالای 7 ریشتر روی دهد باعث وجود آمدن فاجعه ملی میشود به هر حال چرخ مملکت ما چرخی است که میچرخه اما همیشه لنگ میزنه

اما یه چیز جالب به محض اعلام خبر زلزله در ظهر جمعه که کمی هم دیر اعلام شد  مسولان ایرانی مثله همیشه کاسه چه کنم چه کنم و گدایی دستشون گرفتند اما در غروب همون روز هواپیمای کمکهای روسیه در خاک ایران نشست خنده دار تر این بود که در نماز جمعه همان روز مردم بر علیه فرانسه شعار میدادند اما فرانسه جز چند کشور های پیشتاز کمک به زلزله زدگان بود . من از صمیم دل با مردم شهر بم همدردی میکنم چون داغ یک عزیز کمر شکنه حالا اینکه آدم شب بخوابه صبح پاشه ببینه نصف عزیزاش و از دست داده به امید ایرانی آباد و آزاد .                     
نوشته شده توسط بچه مثبت

 

نظرات 3 + ارسال نظر

سلام من آپ دیت کردم بدو بیا بای

baran 1382/11/11 ساعت 02:57 ق.ظ http://baran0000.persianblog.com

salaam:) montazere neveshteye jadidet hastam...haalaa ham ke blogsky dorost shod

علئ 1382/12/17 ساعت 09:47 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد